Świat muzyki zmienia się z roku na rok. Rozwój technologii i zmieniające się trendy nie raz wywoływały tąpnięcia w branży muzycznej. Liczne zmiany przekładają się i będą przekładać się na twórczość artystów. Podobnie jest dzisiaj, gdy świat boryka się z problemem pandemii. Zatem jak w tej sytuacji radzą sobie artyści?
Odwołane koncerty a bieżąca twórczość
W ostatnim czasie doświadczyliśmy lockdown, który niósł za sobą szereg ograniczeń. Zamknięte restauracje, kina i galerie sprawiły, że wiele osób było pozbawionych dotychczasowych form spędzania czasu i zarobku. Doszło tego odwołanie koncertów, które były jedną z popularniejszych form rozrywki. W wyniku czego większość artystów została pozbawiona głównego źródła zarobków w postaci koncertów i tras koncertowych.
Wzmocnienie działań w świecie cyfrowym
Przez wprowadzenie ograniczeń pojawiają się głosy o tym, że zarabianie na muzyce jest dzisiaj praktycznie niemożliwe. Jednak nie jest tak źle, jak mogłoby się wydawać, wystarczy zmienić swoją dotychczasową strategię działania. Owszem utrata pieniędzy z koncertów jest faktem, natomiast jak informuje dystrybutor muzyki, można zarabiać na muzyce nawet w czasie lockdown. Przede wszystkim należy pamiętać, że większość potencjalnych fanów bardziej zagłębiła się w świat dóbr cyfrowych. To właśnie on jest miejscem, z którego artyści mogą czerpać konkretne zyski poprzez promocję swojej działalności. Zarabianie na Spotify, czy innej popularnej platformie z muzyką może być znacznie bardziej owocne niż dotychczas. Dotyczy to również sprzedaży płyt i utworów, która jak wiadomo jest dzisiaj w znaczącym stopniu realizowana przez internet.
Podobnie sytuacja przedstawia się z wypuszczaniem nowych utworów. Jeśli planowaliśmy promocję nowej płyty, to faktycznie można z nią się nieco wstrzymać, zwłaszcza jeśli promocja wydawnictwa była skorelowana z koncertami. Wówczas skutecznym rozwiązaniem będzie publikacja singla, który pozwoli utorować drogę nowej płycie, która finalnie może dzięki temu zanotować o wiele lepsze wyniki. Jest to również dobra okazja do odświeżenia wizerunku.