Pandemia koronawirusa wywróciła świat pracy do góry nogami. Nastąpiło gwałtowne przejście do pracy zdalnej, co zmusiło wiele organizacji do ponownego przemyślenia struktury zespołów i sposobu wykonywania pracy. Zmieniły się również metody komunikacji i współpracy. Niektóre firmy musiały całkowicie przemyśleć swoje modele i przestawić się na inne usługi lub rozwiązania, aby utrzymać się na powierzchni.

Świat się zmienił

Mimo, że wyrażenia takie jak praca zdalna i technologie takie jak Zoom są teraz powszechne, czy są one na czasie? Czy wraz z wprowadzeniem szczepionek w niektórych krajach powinniśmy spodziewać się, że miejsca pracy w przyszłości będą przypominać te wczorajsze, z zespołami pracującymi w biurach i klientami odwiedzanymi twarzą w twarz? Prawda jest taka, że przyszłość miejsca pracy w post-pandemicznym świecie jest wciąż przedmiotem debaty, ale już teraz pojawiają się pierwsze oznaki, które sugerują, że najbardziej prawdopodobne może być połączenie starego i nowego. Oto przewidywania  https://techpolska.pl/ 

Praca w domu będzie kontynuowana

Chociaż duże firmy z tysiącami pracowników pracujących w domu byłyby logistycznie niemożliwe lata temu, dzięki dzisiejszej technologii, wiele firm może z powodzeniem prowadzić swoje firmy z daleka, bez większego spadku wydajności lub efektywności. Mimo że pandemia przyspieszyła tę zmianę, wygląda na to, że zostanie ona na stałe.

Chociaż biura zostaną ponownie otwarte, a w niektórych sektorach praca zdalna będzie niemożliwa, właściciele firm przekonali się, jak bardzo mogą obniżyć koszty, zachowując efektywność pracy podczas pandemii. Jest to atrakcyjna propozycja dla każdej organizacji, która szuka sposobów na racjonalizację kosztów i zwiększenie wydajności. Jednak nie tylko liderzy biznesowi przyjęli tę zmianę. Wielu pracownikom również spodobała się dodatkowa elastyczność – brak długich dojazdów do pracy, bardziej elastyczne godziny pracy i możliwość pracy z dowolnego miejsca.

Mając to wszystko na uwadze, możemy spodziewać się również oferty pracy hybrydowej, w której ludzie pracują głównie w domu, a do biura przychodzą sporadycznie, aby rozwiązywać złożone problemy lub generować pomysły.

Firmy staną się przedsiębiorstwami „Digital-First

Wraz z przejściem na pracę zdalną, firmy będą musiały zmienić sposób zarządzania swoimi pracownikami, aby skutecznie utrzymać produktywność i poprawić samopoczucie pracowników z daleka. Konieczna będzie również zmiana sposobu komunikacji z całym zespołem. Jak donosi https://techpolska.pl/ będzie to wymagało od przedsiębiorstw „digital-first”.

Na poziomie technologicznym należy się spodziewać, że korzystanie z komunikatorów i usług wideokonferencyjnych w celu ułatwienia komunikacji stanie się powszechne. Bardzo prawdopodobne są zwiększone inwestycje w oprogramowanie w chmurze lub aplikacje pomagające w planowaniu i realizacji projektów. Dane będą przenoszone do chmury, a szereg aplikacji będzie wykorzystywanych w celu zapewnienia bezproblemowej współpracy. Jednocześnie menedżerowie będą musieli nauczyć się bardziej ufać swoim zespołom, zapewniając jednocześnie intensywne szkolenia i dostosowane do potrzeb wsparcie dla wszystkich, którzy mają trudności z adaptacją.

Ponadto, przedsiębiorstwa cyfrowe lub ogólnie firmy, zaczną dostarczać swoim pracownikom narzędzia, które pozwolą im pracować wygodnie, zachowując jednocześnie profesjonalizm podczas pracy w domu.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here