Zastanawiasz się nad reklamą swojej firmy w internecie? Posiadasz już ładną stronę internetową (za którą zresztą zapewne niemało zapłaciłeś), ale telefonów nadal brak? Zapewne potrzeba Ci po prostu usługi pozycjonowania!
Dla wielu niewielkich firm regionalnych aktualnie trwająca pandemia okazała się ogromną próbą przetrwania. W niektórych branżach ze względu na liczne obostrzenia drastycznie spadła ilość zamówień, albo potencjalni nabywcy przestali korzystać z tradycyjnych metod wyszukiwania usług czy produktów przestawiając się na korzystanie z narzędzi online. W dobie tych wyjątkowych wyzwań nawet przedsiębiorcy, którzy sceptycznie podchodzili do internetowej reklamy podejmują działania, aby zwiększyć widoczność swojej firmy w sieci. Jaką rolę odgrywa w tym pozycjonowanie w Google? Jednym słowem – niezwykle istotną!

Pozycjonowanie strony – na czym polega?

Według oficjalnych danych opublikowanych przez CBOS (Centrum Badania Opinii Społecznej) w Polsce ponad ? dorosłych Polaków korzysta z internetu przynajmniej raz w tygodniu. Oczywiście wielka część tych osób o poruszania się po sieci wykorzystuje wyszukiwarkę Google – często nawet nie będąc tego świadomymi. A w szczególności mnóstwo osób korzysta z tej niezwykle popularnej wyszukiwarki w celu znalezienia potrzebnych produktów bądź lokalnych usług. Od samego początku istnienia ideą wyszukiwarki Google było dostarczanie ludziom jak najlepszych odpowiedzi na zadawane przez nich pytania. W tym celu roboty (zdalnie działające programy) wyszukiwarki nieustannie przemierzają biliony czy wręcz tryliony stron internetowych w celu poszukiwania informacji na wszelkie możliwe tematy. Rozbudowany algorytm wyszukiwarki oparty w działaniu także od mechanizmy sztucznej inteligencji analizują zdobyte informacje, by w ostateczności na każde zadane słowo kluczowe móc udzielić internautom natychmiastowej, jak najtrafniejszej odpowiedzi. Świeżo upieczeni właściciele stron internetowych bardzo często zastanawiają się co decyduje o kolejności linków na stronach wyników wyszukiwania Google.pl. Otóż oficjalnie mówi się o przynajmniej 200 czynnikach rankingowych, pod kątem których są rozpatrywane strony ‘kandydujące’ do zaprezentowania w wynikach wyszukiwania Google.pl. Oczywiste jest, że niektóre z nich są bardziej ważne od drugich. Skąd można się dowiedzieć co powinno się robić, aby zwiększać widoczność strony w wynikach wyszukiwania Google.pl? Autorzy wyszukiwarki podają podstawowe informacje na temat tego jak tworzyć witryny przyjazne użytkownikom. Agencje specjalizujące się w Seo przeprowadzając cyklicznie najrozmaitsze testy, dzięki którym są w stanie dość precyzyjnie określić jakie działania należy podjąć w przypadku różnych stron internetowych, aby ‘podbić’ ich pozycje na tyle wysoko, aby zdobywały ruch z Google.

Przewaga pozycjonowania nad typowymi działaniami marketingowymi

Oczywiście pozycjonowanie strony internetowej w Google to nie jedyny sposób na pozyskiwanie klientów z sieci. Rozmaite platformy internetowe oferują różne typy reklam: poprzez banery reklamowe, reklamy w social media o precyzyjnym kierowaniu na użytkowników, porównywarki cen czy serwisy aukcyjne i ogłoszeniowe. W samej wyszukiwarce Google można się też reklamować poprzez wykupywanie płatnych reklam pojawiających się w boksach w wynikach wyszukiwania. Temat reklamy internetowej jest niezwykle szeroki i bardzo trudny do wyczerpania. Każdy właściciel strony lub sklepu internetowego sam musi podjąć decyzję na jaki kanał reklamowy się zdecydować. O skuteczności niektórych z nich można niestety przekonać się tylko metodą prób i błędów. Z drugiej strony w praktyce okazuje się, że skutecznie przeprowadzone pozycjonowanie stron w wyszukiwarkach prawie zawsze przynosi korzyści. Dlaczego pozycjonowanie Seo jest tak efektywne? Otóż dzięki tego typu usłudze mamy szansę dotrzeć do internautów już szukających naszych usług bądź produktów. Reklamy wyświetlane niejako ‘przy okazji’ podczas przeglądania przez nas rozmaitych stron internetowych mają dużo mniejszą siłę oddziaływania, niż gdy wtedy, gdy jesteśmy nastawieni na poszukiwanie ofert. Oczywiście do użytkowników wyszukiwarki można dotrzeć także poprzez linki płatne wyświetlane obecnie nad lub pod wynikami, niemniej w wielu biznesach tego typu reklama okazuje się bardzo kosztowna. W pozycjonowaniu dąży się do tego, aby osiągać ruch z wyników wyszukiwania o wiele taniej, niż gdyby korzystać tylko z reklam płatnych. A zatem pozycjonowanie seo to w zasadzie inwestycja. Najpierw trzeba włożyć w to budżet (czasem nawet dość spory), ale gdy efekty zostaną osiągnięte, wtedy inwestycja bardzo szybko się zwraca, by w kolejnych miesiącach i latach dobrze zarabiać.

Pozycjonować stronę samemu czy zlecić to agencji Seo?

Wielu właścicieli firmowych stron internetowych dość niechętnie podchodzi do zlecania pozycjonowania strony zewnętrznym firmom. Zniechęcające przed taką decyzją są niejednokrotnie wysokie koszty usług Seo oferowanych przez agencje. Jednocześnie w sieci można przeczytać wiele opisanych historii osób, które wydały mnóstwo pieniędzy na pozycjonowanie praktycznie na darmo. Czy pozycjonowanie samemu jest możliwe? Zależy to przede wszystkim od tego jakie rezultaty pragniemy osiągnąć. O ile w przypadku niekonkurencyjnych słów kluczowych samodzielne pozycjonowanie może być jak najbardziej realne, o tyle w przypadku fraz, które są bardziej popularne, przebicie się wyżej ponad mnóstwo innych stron może być bardzo trudne i wymagać może dużych nakładów finansowych. W momencie, gdy pojawia się kwestia inwestowania większych pieniędzy (praca programisty, tworzenie tekstów, zlecanie pozyskiwania linków do strony) samodzielne pozycjonowanie staje się coraz bardziej ryzykowne. Nie mając bowiem doświadczenia w procesie pozycjonowania, w zasadach działania algorytmów wyszukiwarek można popełnić błędy, albo po prostu wydatkować fundusze nieoptymalnie. Praktyka niestety wygląda często tak, że osoby podejmujące próby pozycjonowania samemu ostatecznie jednak decydują się na zlecenie tego profesjonalistom od Seo.

Potrzebujesz porady w zakresie pozycjonowania Twojej strony internetowego lub sklepu online? Serdecznie zapraszamy do kontaktu z naszymi specjalistami Seo od Nedio. Chętnie przedstawimy Państwu konkurencyjną ofertę.

Artykuł opracowany przy współpracy z firmą DST DESIGN z Wrocławia.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here